CUSTOMERS CHARTER

PIAGAM PELANGGAN PUSAT KESIHATAN

Kami berjanji dan komited untuk menyediakan perkhidmatan yang profesional dan  berorientasikan pelanggan seperti berikut ;

  1. Perkhidmatan kaunter pentadbiran bagi semua urusan dilayan dalam tempoh lima 5 minit
  2. Pelanggan akan di layan (secondary triaging) dalam tempoh 15 minit selepas pendaftaran
  3. Konsultasi dilayan dalam tempoh 90 minit mengikut giliran dalam keadaan/kes biasa

(Keadaan biasa adalah kes pesakit luar yang tidak termasuk:

  • Kes khas
  • Kes kecemasan
  • Kekurangan Pegawai Perubatan / Penolong Pegawai Perubatan)
  1. Ubat-ubatan akan didispens mengikut preskripsi dalam jangkawaktu 30 minit selepas pendaftaran di kaunter Farmasi bagi kes pesakit luar
  2. Pesakit yang memerlukan ujian makmal akan dilayan dalam tempoh 30 minit
  3. Kes kecemasan dan kritikal akan diberi keutamaan dan dilayan serta merta
  4. Pemantauan kawalan vektor dan premis makanan berkala di kampus universiti dilakukan enam 6 kali setahun
  5. Rawatan pergigian akan dilayan dalam tempoh 120 minit mengikut giliran dalam keadaan/kes biasa (Keadaan biasa adalah kes pesakit luar yang tidak termasuk:
  •          Kes kecemasan
  •          Kekurangan PegawaiPergigian)
  1. Aduan pelanggan diberi maklumbalas dalam tempoh 3 hari bekerja.

 348 total views,  1 views today