PIAGAM PELANGGAN PUSAT KESIHATAN
Kami berjanji dan komited untuk menyediakan perkhidmatan yang profesional dan berorientasikan pelanggan seperti berikut ;
- Perkhidmatan kaunter bagi semua urusan dilayan dalam tempoh 5 minit.
- Pelanggan akan dilayan (triaging) dalam tempoh 15 minit selepas pendaftaran.
- Konsultasi dilayan dalam tempoh 90 minit mengikut giliran dalam keadaan/kes biasa. (Keadaan biasa adalah kes pesakit luar yang tidak termasuk:
- Kes khas
- Kes kecemasan
- Kekurangan Pegawai Perubatan / Penolong Pegawai Perubatan)
- Ubat-ubatan akan didispens mengikut preskripsi dalam jangka waktu 30 minit selepas pendaftaran di kaunter Farmasi bagi kes pesakit luar.
- Pesakit yang memerlukan ujian makmal akan dilayan dalam tempoh 30 minit.
- Kes kecemasan dan kritikal akan diberi keutamaan dan dilayan serta merta.
- Pemantauan kawalan vektor dan premis makanan di kampus universiti dilakukan 6 kali setahun.
- Rawatan pergigian akan dilayan dalam tempoh 120 minit mengikut giliran dalam keadaan/kes biasa. (Keadaan biasa adalah kes pesakit luar yang tidak termasuk:
- Kes kecemasan
- Kekurangan PegawaiPergigian)
- Aduan pelanggan diberi maklumbalas dalam tempoh 3 hari bekerja.